رد کردن پیوندها

عمل بینی طبیعی

بینی نقش بسیار مهمی در قرینه‌سازی صورت و حفظ زیبایی و جذابیت آن دارد، به همین دلیل افراد می‌خواهند با تغییر شکل و اندازه بینی به صورت طبیعی زیبایی خود را بهبود دهند. شکل بینی در بین افراد مختلف متفاوت و متنوع است که البته این تفاوت‌ها هرکدام زیبایی‌های خاص خود را می‌تواند داشته باشد، اما ممکن است بعضی از افراد از فرم و شکل بینی خود ناراضی باشند و تمایل داشته باشند که تغییراتی در فرم بینی خود ایجاد کنند به همین دلیل اقدام به عمل بینی می‌کنند.

 عمل بینی انواع مختلفی دارد که در هرکدام به شکل متفاوتی بر روی بینی تغییرات ایجاد می‌شود، در این بین عمل بینی طبیعی یکی از جراحی‌های زیبایی محبوب و پرطرفدار است، که در این مقاله سعی داریم تا به بررسی آن بپردازیم و تفاوت‌های آن را باسایر عمل‌های بینی بازگو کنیم پس اگر به دنبال انجام عمل بینی طبیعی هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید به اطلاعات جامع و مفیدی در این زمینه دست پیدا کنید.

ویژگی‌های یک بینی طبیعی

قبل از اینکه بخواهیم درباره عمل بینی طبیعی صحبت کنیم، بهتر است با ویژگی‌های بینی طبیعی بیشتر آشنا شوید. این را هم بدانید که مشخصه‌های بینی طبیعی در مردان و زنان متفاوت است، از همین رو عمل بینی مردانه با عمل بینی زنانه نیز کمی متفاوت خواهد بود. نظرات متفاوتی درباره یک بینی زیبا و طبیعی وجود دارد با این وجود طبق تحقیقات چند عامل کلیدی باعت می‌شود تا شکل بینی زیبا، جذاب و طبیعی در نظر گرفته شود، این ویژگی‌ها شامل:

  • عرض بینی نازک است
  • نوک بینی تیز و کشیده
  • عدم برآمدگی روی سطح بینی
  • سوراخ‌هایی کوچک و متقارن
  • زاویه صحیح بین نوک بینی و لب که این زاویه در زنان باید چیزی حدود ۹۵ تا ۱۰۵ درجه باشد. این میزان برای مردان ۹۰ تا ۹۵ درجه است.
  • برابربودن ارتفاع بینی با پهنای آن در حالت نیم رخ
  • تناسب و هماهنگی بینی با کل چهره

 

عمل بینی طبیعی چیست؟

همانطور که از عنوان این عمل پیداست، باید بینی طبیعی به نظر برسد البته این به این معنی نیست که یک فرم واحد برای جراحی بینی طبیعی تعریف شده و نتیجه‌ای که از جراحی این نوع مدل بینی حاصل می‌شود باید به یک شکل باشد، در حقیقت بینی طبیعی باید علاوه بر دارابودن ویژگی‌های اصلی بینی طبیعی با ساختار صورت هر فرد نیز تناسب داشته و تعادل چهره وی را بر هم نریزد.

این عمل می‌تواند شامل ایجاد تغییرات در قسمت‌های مختلف بینی باشد که البته در افراد مختلف متفاوت است و گاهی فقط با تغییر در یکی از قسمت‌های بینی می‌توان اهداف زیبایی را به راحتی تحقق بخشید. به بیان ساده‌تر عمل بینی به صورت طبیعی به جهت برطرف کردن نقائص و رفع ایرادهای بینی فرد انجام می‌گیرد به نحوی که طی آن از ایجاد قوس زیاد اجتناب می‌شود و نوک بینی بنا به درخواست بیمار تا حدی که افتادگی برطرف شود بالا برده می‌شود.

سایر نواقص بینی؛ همچون پهنا، قوز بینی، انحراف یا کجی بینی در صورت نیاز برطرف خواهد شد.

 

فواید عمل بینی طبیعی

  • مناسب بودن برای هر نوع بینی اعم از گوشتی یا استخوانی و با هم فرم صورت و همچنین آقایان و خانم ها
  • حفظ تناسبات صورت و بینی به صورت کاملا طبیعی
  • ریکاوری سریع‌تر و آسان تر
  • کاهش عوارض جانبی بعد از عمل
  • عدم ایجاد مشکلات تنفسی به دلیل کوچک نشدن سوراخ‌های بینی


جراحی بینی طبیعی مردانه و زنانه متفاوت است؟

آناتومی صورت و اجزای شخص اولین نکته‌ای هست که در عمل کردن یک بینی به صورت طبیعی در نظر گرفته می‌شود،. به این خاطر که برای طبیعی شدن نتیجه عمل نیاز است که تغییرات دقیقا در هماهنگی کامل با اجزای صورت بر روی بینی اعمال شوند.

با توجه به این موضوع متوجه می‌شویم نتیجه عمل بینی طبیعی زنانه و مردانه با هم یکسان نخواهد بود. به طور کلی، صرف نظر از جنسیت، نتیجه جراحی بینی طبیعی برای هر شخص، منحصر به فرد می‌باشد.


عمل بینی طبیعی مردانه

جراحی بینی طبیعی در بین آقایان بسیار محبوب و پرطرفدار می‌باشد، چرا که هنگامی که برای جراحی مراجعه می‌کنند بیان می‌کنند که تنها دوست دارند مشکل ظاهری بینی آن‌ها مثل قوز بینی، بزرگی نوک بینی و یا سوراخ‌های بینی برطرف شود و تاکید می‌کنند که دوست ندارند بینی آن‌ها سربالا و نوک تیز باشد؛ چرا که بینی‌های بسیار کوچک و ظریف که نوک سربالایی دارند، بیشتر مناسب چهره‌های بانوان می‌باشد و جذابیت‌های ظاهری مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با انتظاراتی که این افراد بیان می‌کنند می‌توان به خوبی متوجه شد که خواستار یک بینی کاملا طبیعی هستند. در واقع جراحی بینی طبیعی مردانه باید به صورتی باشد که در عین حال که قوس آن برطرف می‌شود بینی حالتی زنانه به خود نگیرد. از سویی دیگر باید به این نکته توجه کرد که نوک بینی با لب در آقایان زاویه‌ای 90 تا 100 درجه داشته باشد.


عمل بینی طبیعی زنانه

این مدل در عمل جراحی در میان خانم‌ها خواهان بسیار زیادی دارد چرا که باعث حفظ تناسب در میان اجزای صورت می‌شود و به هیچ عنوان مشخص نمی‌باشد که عمل جراحی انجام شده است یا خیر، در این مدل جراحی فرم و قوس غیر طبیعی دیده نمی‌شود، البته در صورتی که زیباجو تمایل داشته باشد پزشک می‌تواند یک قوس بسیار ظریف در بینی به وجود آورد اما در بیشتر موارد در این مدل جراحی قسمت پشتی بینی صاف بوده و قوس بسیار ظریفی دارد.


عمل بینی طبیعی دخترانه

در این نوع جراحی، جراح با درنظرگرفتن تمام ویژگی‌های صورت دخترانه که از ظرافت‌های خاصی برخوردار است تغییراتی را در آن ایجاد می‌کند که علاوه بر رفع مشکلات عملکردی زیبایی چهره دخترانه را چندین برابر می‌کند. در مدل طبیعی دخترانه، زاویه بین بینی و لب بالا، معمولاً در 90 تا 100 درجه تنظیم شده و قوس روی آن بسیار ملایم بوده و در مقایسه با فرم عروسکی و نیمه فانتزی که مدل محبوب اکثر دختر خانم‌ها است، کمتر می‌باشد.

 

عمل بینی طبیعی مدرن

برخلاف تصور عموم که بر این باورند عمل بینی، یک عمل جدید بوده و تاریخچه ندارد باید گفت که عمل زیبایی دماغ، بر خلاف تصور بسیاری دارای قدمت و تاریخچه دیرینه بوده و در طول سال‌ها با تحولات رخ داده در تکنولوژی و ظهور تکنیک‌های مختلف، تغییرات بسیاری را یافته و امروزه، با رسیدن به این درجه پیشرفت خود، تحت عنوان عمل مدرن معرفی شده است.

در مدل بینی طبیعی مدرن با استفاده از تکنیک‌های مدرن و به روز دنیا، برای خلق یک بینی طبیعی، استفاده می‌شود. تکنیک‌هایی که در طول آن، با استفاده از ابزار مختلف، گرافت‌ها و تکنیک‌های مختلف، امکان تغییر شکل دادن بینی تا رسیدن به نتیجه مطلوب، فراهم می‌شود.


جراحی بینی طبیعی با قوس کم یا بدون قوس

در این نوع جراحی هدف تنها تغییر شکل ظاهر بینی است، آن هم طبیعی و هماهنگ با سایر اجزای چهره. در این نوع جراحی، قوس بینی که معمولا در قسمت میانی بین چشمان قرار دارد، کمتر تغییر خواهد کرد یا به طور کامل حذف می‌شود. این روش معمولا برای کسانی که به دنبال اعمال تغییرات طبیعی و ظریف در شکل بینی خود هستند استفاده می‌گردد.


عمل بینی استخوانی طبیعی

بینی‌هایی که ساختار آن‌ها از بافت‌های استخوانی و غضروفی محکمی تشکیل شده‌اند، می‌توانند پذیرای دامنه وسیعی از تغییرات باشند. در عمل بینی استخوانی به سبک طبیعی، نتیجه کاملا طبیعی و رضایت بخش خواهد بود و حتی در مواردی ممکن است عملی بودن بینی مشخص نگردد. حتی در بعضی موارد این نوع عمل به عمل بینی کاملا طبیعی نیز شناخته می‌شود.


عمل بینی گوشتی طبیعی

بینی‌های گوشتی برخلاف نوع استخوانی، از بافت‌های نرم‌تر و ضعیف‌تری تشکیل شده‌اند. به همین دلیل نمی‌توان تغییرات زیادی روی بافت‌ها اعمال کرد. بدین جهت می‌توان گفت عمل بینی گوشتی به صورت طبیعی، بهترین تکنیک برای این نوع از بینی‌ها خواهد بود. چرا که با حفظ ساختار اصلی، ایرادات و ناهنجاری‌های موجود برطرف می‌شوند.


تفاوت عمل بینی طبیعی و نیمه فانتزی

در عمل بینی طبیعی همان طور که از نامش پیداست بینی به لحاظ ابعاد، قوس انحنای پل بینی و میزان سربالا بودن نوک بینی در وضعیت نرمالی قرار دارد و پزشک تغییرات زیادی در آن به وجود نمی‌آورد و فرد بعد از عمل شاهد کوچک شدن بیش از حد بینی خود نخواهد بود اما در عمل بینی نیمه فانتزی، بینی تا حدی کوچک شده، پل بینی قوس‌دار خواهد بود و نوک آن کمی رو به بالا می‌باشد اما باز هم این تغییرات به اندازه‌ای نیست که باعث مصنوعی به نظر رسیدن چهره شود.


عمل بینی طبیعی بهتره یا نیمه فانتزی؟

یکی از پرسش‌های رایج برای متقاضیان جراحی بینی، به ویژه بانوان، این است که کدام نوع جراحی برای آن‌ها مناسب است. انتخاب بهترین نوع جراحی بینی برای هر فرد بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله نوع بینی (استخوانی یا گوشتی)، خواسته و سلیقه بیمار، و ویژگی‌های دیگر چهره. همچنین، در نظر داشتن احتمال جراحی ترمیمی در آینده نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. زیرا عمل بینی نیمه فانتزی نیاز به جراحی ترمیمی دشوارتری دارد.بنابراین، برای تعیین فرم نهایی بینی، بهتر است به نظر پزشک خود اعتماد کنید.


تفاوت عمل بینی فانتزی و طبیعی

همانطور که گفته شد، در جراحی بینی طبیعی، هدف پزشک این است که تنها نقایص بینی را برطرف کند و اندازه طبیعی بینی بیمار حفظ شود. بنابراین، در این نوع جراحی، تغییراتی که در بینی ایجاد می‌شود، کمتر است تا تناسب و هماهنگی طبیعی‌تری به چهره فرد بخشیده شود. در مدل طبیعی، شخصی که بعد از عمل اولین بار شما را می‌بیند، ممکن است حتی متوجه نشود که شما اخیرا بینی خود را عمل کرده‌اید.

در جراحی بینی فانتزی، که به عنوان به عمل بینی عروسکی نیز شناخته می‌شود، بینی بیمار بیش از حد کوچک شده و میزان سر بالا شدن آن نیز بیشتر از بینی با فرم طبیعی است


بهترین دکتر عمل بینی طبیعی در تهران

یکی از مهم‌ترین مواردی که در روند جراحی به سبک طبیعی باید در نظر گرفت، انتخاب یک جراح خوب برای جراحی بینی طبیعی در تهران است. بیمار باید به آن به عنوان یک فرآیند مهم و پر اهمیت نگاه کند و برای آن زمان و فرصت کافی بگذارد و به هیچ وجه نباید در این روند عجله و یا بی‌دقتی کند. در دهه‌های اخیر تعداد جراحان طبیعی بینی افزایش یافته و در نتیجه روند انتخاب بهترین کمی حساس شده است. برای انتخاب بهترین جراح می‌توانید از توصیه‌های زیر استفاده کنید:

  1. مطمئن شوید که جراح بینی طبیعی بالقوه شما دارای بورد تخصصی جراحی بینی باشد. این گواهی به معنای گذراندن دوره‌های خاص مربوط به جراحی است.
  2. تصاویر قبل و بعد از جراحی بینی طبیعی توسط پزشک بالقوه خود را مشاهده کنید. این عکس‌ها ایده خوبی از سطح مهارت و توانایی جراح برای ایجاد نتایج مورد نظر شما می‌دهد. این عکس‌ها می‌تواند نشان دهنده مهارت و تخصص پزشک در تغییر فرم بینی و ایجاد نتیجه‌ای کاملا طبیعی و متناسب با چهره فرد باشد.
  3. بهتر است قبل از انجام عمل جراحی با پزشک احتمالی خود در ارتباط باشید. این تعامل از این نظر ارزشمند است که جراح این فرصت را به بیمار خود می‌دهد تا قبل از عمل در مورد انتظارات، نگرانی‌ها و انتظارات خود در مورد جراحی بینی طبیعی صحبت کند و پزشک نیز می‌تواند با انجام بررسی‌های لازم از این جلسه بهره‌مند شده، و از آن برای دستیابی به بهترین نتیجه، استفاده کند.

با افتخار، دکتر هادی سرمست تمام این ویژگی ها را دارد. برای آشنایی بیشتر با دکتر هادی سرمست اینجا کلیک کنید.


هزینه جراحی بینی طبیعی

هزینه جراحی بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می‌توان به دستمزد پزشک، هزینه کلینیک یا بیمارستان، اتاق عمل و دکتر بیهوشی، تجهیزات و لوازم مورد استفاده بستگی دارد، علاوه بر آن هزینه عمل بینی با توجه به نوع بینی (استخوانی یا گوشتی) و مهارت و تجربه جراح نیز متفاوت است. بنابراین هزینه عمل در افراد مختلف یکسان نیست.

اگر در جستجوی بهترین جراح عمل بینی در تهران هستید برای اطلاع از هزینه عمل بینی طبیعی می‌توانید با مطب دکتر سرمست به شماره ۰۲۱۲۲۷۹۳۰۴۲ – ۰۲۱۲۲۷۹۳۰۲۵    تماس بگیرید.