رد کردن پیوندها

یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی در حال حاضر، عمل بینی عروسکی است. در عمل زیبایی بینی عروسکی نوک بینی شما حالت سر بالا، برجسته، ظریف و کوچک پیدا می‌کند. البته با توجه به اینکه عمل بینی مدل عروسکی صرفاً جهت زیبایی انجام می‌شود ابتدا باید بررسی کنید این عمل می‌تواند باعث زیبایی شما شود یا خیر.

در واقع عمل بینی عروسکی طبیعی برای برخی افراد مناسب است و حتماً باید هماهنگی آن با دیگر اجزای صورت قبل از عمل مورد بررسی قرار گیرد. مثلاً بهتر است افرادی که بینی گوشتی دارند سراغ این عمل نروند. هرچند انجام عمل بینی گوشتی به عروسکی کاملا مربوط به خود فرد می‌شود و او می‌تواند تصمیم بگیرد چنین کاری کند.

آشنایی با انواع عمل بینی عروسکی 

تا اینجا متوجه شدیم که عمل بینی عروسکی چیست و اکنون می‌خواهیم با انواع عمل بینی عروسکی بیشتر آشنا شویم. انواع مختلف عمل بینی عروسکی را خدمت شما معرفی می‌نماییم:

  • عمل بینی عروسکی فانتزی:

عمل بینی عروسکی فانتزی طرفداران زیادی دارد. در این مدل جراحی معمولاً بینی تا حد زیادی کوچک می‌شود و انحنا و قوس زیاد آن از نیمرخ دیده خواهد شد. افرادی که عمل بینی عروسکی فانتزی را انتخاب کرده‌اند بینی آنها از نمای روبرو کاملاً باریک مشاهده می‌شود.

  • عمل بینی عروسکی دخترانه:

یکی از رایج‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی عمل بینی عروسکی دخترانه است که ظاهر بینی شما را به طور کامل تغییر خواهد داد. در نتیجه این عمل بینی شما کاملاً فانتزی خواهد شد و پهنای نوک آن از بین خواهد رفت. سوراخ‌های بینی هم جمع خواهند شد و زاویه‌ای بین لب بالا و بینی شما به وجود خواهد آمد.

  • عمل بینی عروسکی مردانه:

عمل بینی عروسکی مردانه یا پسرانه معمولاً نسبت به عمل دخترانه طرفداران کمتری دارد چرا که ظاهر بسیاری از آقایان با این عمل جور در نمی‌آید. در عمل پسرانه نوک بینی تیز و سر بالا خواهد شد و پره‌های آن نسبت به قبل تفاوت چشمگیری پیدا خواهند کرد. اگر واقعاً می‌خواهید چنین عملی را تجربه کنید بهتر است سراغ بهترین متخصصان بروید تا کیفیت کار عالی از آب در بیاید.

  • عمل بینی عروسکی گوشتی:

با وجود اینکه این نوع عمل بینی به افراد گوشتی توصیه نمی‌شود اما اگر آنها بخواهند چنین کاری انجام دهند می‌توانند سراغ متخصصان بروند. در این عمل فاصله لب بالایی و نوک بینی زیاد خواهد شد. در واقع هدف از عمل بینی عروسکی گوشتی آن است که ایرادات ظاهری فقط برطرف شوند و معمولاً تنها نوک بینی در آن جمع خواهد شد.

  • عمل بینی عروسکی طبیعی:

ویژگی مهم عمل بینی عروسکی طبیعی آن است که فرم دماغ شما بسیار ظریف خواهد شد. اگر می‌خواهید عمل طبیعی انجام دهید خوب است تفاوت عمل بینی عروسکی و طبیعی را دقیق بررسی کنید. اگر این عمل اشتباه انجام شود می‌تواند روی سلامتی و نحوه تنفس شما هم اثر منفی بگذارد.

 

آیا بین عمل بینی عروسکی و فانتزی تفاوتی وجود دارد؟

تصور در مورد فرق عمل بینی عروسکی و فانتزی، فقط به خاطر مدل تبلیغات متفاوتی که وجود دارد ایجاد شده است. در واقع هیچ تفاوتی بین بینی عروسکی با فانتزی وجود ندارد و فقط آنها دو اسم متفاوت برای یک عمل هستند.

اگر عمل بینی شما این نتایج را در پی داشته باشد که فاصله بین لب بالا و نوک دماغ زیاد شود، نوک دماغ کاملاً سر بالا گردد، تیغه سپتوم باریک‌تر نمایش داده شود و سایز دماغ بسیار کوچک گردد آنگاه باید مطمئن باشید که عمل بینی فانتزی یا عروسکی رخ داده است. البته خوب است بدانید که عمل بینی عروسکی زنانه یا مردانه فانتزی با طبیعی کاملاً متفاوت می‌باشد.

 

عمل بینی عروسکی به چه صورتی میاد؟

یکی از سوالات رایج در مورد این نحوه زیبایی صورت آن است که عمل بینی عروسکی به چه صورتی میاد؟ در این مورد باید بگوییم بهتر است افرادی که دماغ بزرگ‌تری نسبت به سایر قسمت‌های صورت خود دارند سراغ این عمل بروند. ریز کردن دماغ برای همه افراد مناسب نخواهد بود چرا که می‌تواند از لحاظ زیبایی تاثیر منفی به همراه داشته باشد.

 یکی از اهداف همیشگی عمل بینی عروسکی سربالا شدن دماغ است که فقط برای برخی بیماران قابل انجام می‌باشد. افرادی که دماغ گوشتی دارند اگر چنین عملی را انجام دهند نباید انتظار آن را داشته باشند که نتیجه عملشان با سایر افراد یکسان از آب در بیاید.

عمل بینی عروسکی دخترانه
عمل بینی عروسکی

مراحل انجام عمل بینی عروسکی چگونه هستند؟

برای آنکه عمل بینی استخوانی عروسکی موفقیت‌آمیز باشد، باید چند مرحله پشت سر گذاشته شود. اگر می‌خواهید بینی عمل شده عروسکی داشته باشید باید مراحل زیر را تحمل کنید:

  • در گام اول برای اینکه فرد آماده آغاز عمل جراحی شود فرایند بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی روی او اجرا می‌گردد.انتخاب بین بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی توسط پزشک متخصص انجام می‌پذیرد. البته گاهی اوقات پزشک این موضوع را به خود بیمار واگذار می‌کند. در اکثر موارد بیهوشی عمومی روی بیمار اجرا می‌گردد.
  • در مرحله دوم از عمل بینی پزشک یکی از روش‌های باز یا بسته را انتخاب می‌کند. در روش بسته، پزشک برش‌هایی را روی بینی بیمار انجام می‌دهد که این برش‌ها از داخل دماغ انجام می‌پذیرند.طبیعتاً به خاطر این مدل عمل جراحی جای بخیه روی دماغ بیمار مشاهده نخواهد شد.
  • یکی دیگر از مدل های عمل بینی عروسکی روش باز است که در آن برش‌هایی روی بینی فرد اعمال می‌گردد. در نتیجه این برش‌ها، پوست بینی به طور کامل از روی استخوان و غضروف البته به آرامی حذف می‌گردد. اکنون پزشک می‌تواند تغییرات مورد نظر خودش را روی بینی بیمار اعمال کند.
  • در مرحله سوم عمل بینی عروسکی در تهران پزشک براساس شرایط بیمار تصمیم می‌گیرد که آیا غضروف‌ها و استخوان بینی را بتراشد یا خیر. گاهی اوقات هم او مجبور می‌شود پیوند غضروف انجام دهد. پس از تصمیم گیری در مورد این موارد و انجام آنها، اصلاحات انحراف بینی را هم پزشک انجام می‌دهد. او برآمدگی‌هایی که در داخل بینی وجود دارند را هم برای تنفس راحت‌تر کوچک خواهد کرد.
  • در آخرین گام از عمل بینی  پزشک بخیه‌ها را می‌بندد وفرایند ترمیم بافت روی بینی آغاز می‌گردد. طبیعتاً برای دوره نقاهت بیمار باید پانسمان‌ها روی بینی او تا چندین روز باقی بمانند.

هزینه عمل بینی عروسکی چقدر است؟

موضوع دیگری که در عمل بینی باید به آن دقت داشته باشیم این است که هزینه عمل بینی عروسکی چقدر است و چقدر پول باید برای آن آماده کنیم. هزینه عمل بینی عروسکی به چند عامل مهم وابسته است که آنها را خدمت شما بیان خواهیم کرد:

  • تخصص: هرچه پزشک عمل بینی عروسکی یا عمل بینی نیمه عروسکی را با دقت بیشتر و مهارت بالاتری انجام دهد، مشخص است که هزینه بیشتری دریافت خواهد کرد. پس اگر سراغ متخصصان برجسته می‌روید انتظار نداشته باشید آنها عمل بینی عروسکی قیمت پایین برای شما انجام دهند.
  • فرم بینی: دیگر عامل تعیین کننده در قیمت عمل بینی مدل عروسکی استخوانی یا گوشتی بودن دماغ افراد است. با توجه به اینکه دماغ‌های گوشتی دردسر بیشتری برای عمل عروسکی دارند مشخص است که هزینه عمل بینی گوشتی عروسکی نسبت به عمل بینی استخوانی عروسکی بیشتر باشد. اگر پزشک مجبور شود پیوند غضروف یا برش آن را هم انجام دهد، طبیعتاً قیمت عمل جراحی بینی عروسکی متفاوت خواهد شد.
  • شرایط جغرافیایی: اینکه عمل بینی  را در کدام شهر انجام دهید قطعاً روی هزینه شما تاثیر مستقیم دارد. اگر بخواهید از بهترین دکتر عمل بینی عروسکی در تهران درخواست عمل داشته باشید قطعاً باید هزینه بیشتری نسبت به یک پزشک شهرستانی پرداخت نمایید. ضمناً هرچه کلینیک پزشکی که به آن مراجعه می‌کنید دستگاه‌های پیشرفته‌تری داشته باشد، هزینه عمل شما بیشتر خواهد شد.
  • مشاوره و آزمایش: دکتر عمل بینی عروسکی قبل از انجام این عمل برای شما آزمایشات و جلسات مشاوره تجویز می‌کند. طبیعتاً جلسات مشاوره و آزمایشات برای بیماران هزینه متفاوتی نسبت به دیگر افراد خواهد داشت. البته قطعاً پزشکان برای شما پس از عمل هم معایناتی در نظر خواهند گرفت که آنها هم هزینه جدایی دارند.

قبل و بعد از عمل عروسکی بینی چه مراقبت‌هایی انجام دهیم؟

اگر می‌خواهید عمل بینی عروسکی برای شما با موفقیت به اتمام برسد، قبل از عمل و بعد از آن باید نکات مختلفی را رعایت کنید. تماشای عکسهای عمل بینی عروسکی به شما کمک می‌کند تا تاثیر رعایت نکات مراقبتی را بهتر متوجه شوید. اگر عکس عمل بینی عروسکی ناموفق را تماشا کنید متوجه خواهید شد که عدم رعایت نکات مراقبتی چقدر تاثیرگذار است. توصیه می‌کنیم ابتدا این موضوع را بررسی کنید که برای دماغ شما عمل بینی طبیعی بهتر است یا عروسکی و بر اساس آن تصمیم نهایی را بگیرید.

اکنون اگر تصمیم به انجام عمل بینی عروسکی دارید توصیه می‌کنیم از مصرف هرگونه داروی ضد التهابی حداقل دو هفته قبل از انجام عمل خودداری کنید. ضمناً بهتر است قبل از انجام عمل خودتان مصرف الکل نداشته باشید. مورد دیگری که قبل از عمل بینی باید رعایت کنید، پرهیز از استعمال دخانیات به مدت چند هفته است. پس از انجام عمل بینی رعایت نکات زیر ضروری خواهد بود:

  • پس از پایان عمل بینی عروسکی هم توصیه می‌کنیم حتماً از کمپرس‌های سرد یا گرم برای کمتر کردن کبودی کمک بگیرید.
  • بهتر است به صورت طاق باز بخوابید و از گوشی در حالت دراز کشیده استفاده نکنید.
  • مصرف مسکن هم در صورت تجویز پزشک برای کم کردن درد ایرادی ندارد.البته توصیه می‌کنیم برخی از داروهای مسکن مثل ایبوپروفن یا آسپرین را تا دو هفته بعد از عمل مصرف نکنید. ‌می‌توانید سراغ جایگزین‌های آنها بروید تا دچار چالشی در عمل بینی عروسکی خودتان نشوید.