رد کردن پیوندها
تیپ پلاستی چیست

تیپ پلاستی چیست؟

جراحی بینی اغلب برای تنفس صحیح ناشی از مشکلات ساختار بینی صورت می پذیرد. همچنین این عمل  به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از این روش ها تیپ پلاستی نام دارد. تیپ پلاستی را می توان یک نوع عمل جراحی زیبایی بینی دانست که بیشتر به منظور تغییر اندازه، شکل یا ظاهر بینی انجام می شود و به آن جراحی نوک بینی هم گفته می شود.

همچنین بهتر است بدانید که این جراحی می تواند شامل کوچک کردن یا بزرگ تر کردن بینی، تغییر شکل حفره بینی یا بدست آوردن تراز بینی با صورت انجام گیرد. به طور کلی این عمل زیبایی بدون بیهوشی است که شما در آن به گچ بری و تامپون هیچ گونه نیازی ندارید. در ادامه برای بررسی بیشتر عمل تیپ پلاستی بینی با ما همراه شوید.

 

تیپ پلاستی بینی چیست؟

این عمل را می توان یکی از روش های ایمن و بسیار ساده برای بهبود شکل ظاهری بینی دانست. در طی جراحی نوک بینی، جراح بیشتر بر تغییر شکل نوک بینی تمرکز می کند. این روش نسبت به سایر عمل هایی که بر روی بینی صورت می گیرد کم خطر تر است و شامل مداخله در استخوان بینی نمی شود.

 

تیپ پلاستی مناسب چه افرادی است؟

این عمل برای کسانی که از افتادگی غضروف بینی در نوک بینی ناراضی هستند اما هیچ مشکلی با ساختار استخوان های بینی ندارند مناسب است. روش جراحی نوک بینی می تواند به افرادی که نوک بینی پهن، نوک بینی پیازی، نوک بینی بلند یا کوتاه، نوک بینی ناصاف یا ناهمواری نوک بینی دارند کمک کند. علاوه بر اصلاح شکل بینی می تواند به رفع برخی از مشکلات تنفسی نیز به شما کمک کند.

 

هزینه تیپ پلاستی بینی چقدر است؟

بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه تیپ پلاستی بینی ممکن است به چندین عامل بستگی داشته باشد. از جمله می توان به محل جراحی، تجربه و تخصص جراح، پیشینه پزشکی فرد، نوع جراحی مورد نظر و هزینه های اضافی مانند هزینه های بیمارستانی و پسا جراحی اشاره نمود. نیاز است که برای اطلاع دقیق تر و تخمین هزینه ها با مراکز پزشکی و جراحان متخصص مشورت نمایید.

 

آیا تیپ پلاستی دائمی است؟

اگر چه شما با انجام عمل تیپ پلاستی تغییرات دائمی در اندازه، شکل و ظاهر بینی ایجاد می کنید اما در بیشتر اوقات این تغییرات قابل برگشت نیستند. می توان چنین نتیجه گیری کرد که در عمل تیپ پلاستی بینی جراحی غیر قابل بازگشتی وجود ندارد و فقط ممکن است نیاز به ترمیم داشته باشد.

 

آیا تیپ پلاستی خوبه؟

تیپ پلاستی بینی را می توان مناسب افرادی دانست که از شکل یا اندازه بینی خود رضایت ندارند و به همین دلیل باعث می شود که بر روی اعتماد به نفس آنها تاثیر منفی بگذرد. اما بهتر است بدانید که این تصمیم نیازمند دقت، مشورت با جراح متخصص و آگاهی کامل از ریسک ها و نتایج ممکن است. پس توصیه می شود در مورد انجام این عمل با دقت مزایا و معایب آن را بررسی نموده و سپس اقدام کنند.

 

مزایا و معایب تیپ پلاستی

از مزایای عمل تیپ پلاستی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-بهبود ظاهری

-افزایش اعتماد به نفس

– بهبود تنفس

-اصلاح تناسب بینی با سایر ویژگی های صورت

– افزایش رضایت از ظاهر

-ایجاد برش های کمتر

-زمان ریکاوری نسبتا کمتر

-حصول نتایج طبیعی و دائمی

اما معایب تیپ پلاستی شامل موارد زیر می باشد:

-خطرات جراحی

-احتمال ایجاد عوارض جانبی مانند التهاب

-تورم یا تغییرات غیر مطلوب در شکل بینی

 

تفاوت تیپ پلاستی و رینو پلاستی

در رابطه با تفاوت عمل جراحی بینی تیپ پلاستی و رینو پلاستی بهتر است بدانید که رینو پلاستی عمل جراحی است که برای اصلاح تغییر شکل بینی به کار می رود. اما نکته ی مهمی که وجود دارد این است که شما با انجام این عمل می توانید علاوه بر اینکه تنفس خود را بهبود ببخشید می توانید مشکلات تنفسی خود را نیز رفع کنید. همچنین تیپ پلاستی به معنای جراحی بینی برای بهبود ظاهری بینی است که فقط شکل ظاهری بینی را تغییر می دهد و به منظور افزایش جذابیت ظاهری بینی به کار می رود. همچنین تیپ پلاستی دارای عوارض و مشکلات کمتری نسبت به رینوپلاستی است.

 

فرق تیپ پلاستی با جراحی بینی

تفاوت تیپ پلاستی با جراحی بینی این است که تیپ پلاستی با بی حسی انجام می شود و بیمار در هنگام جراحی به جز سوزن هایی که ابتدا به بینی آنها وارد می شود درد دیگری را احساس نمی کنند. اما جراحی بینی با بیهوشی صورت می گیرد و در این عمل امکان برداشتن قوز بینی زیاد است. یکی دیگر از تفاوت های اصلی تیپ پلاستی با جراحی بینی هزینه آن است. چرا که هزینه تیپ پلاستی بینی به مراتب کمتر از جراحی بینی است.

 

بهترین دکتر تیپ پلاستی

شما می توانید با مطالعه نظرات و بازخوردهای بیماران از نظرات و تجربیات آنها استفاده کرده و بهترین دکتر تیپ پلاستی را انتخاب کنید. افراد زیادی دکتر هادی سرمست را دکتر مناسب جهت عمل تیپ پلاستی نوک بینی معرفی می نمایند.

 

دوران نقاهت تیپ پلاستی

به طور کلی دوران نقاهت تیپ پلاستی بین 7 تا 10 روز می باشد. البته توجه به مراقبت های قبل و بعد از این عمل نیز تاثیر زیادی در این موضوع دارد.

 

تیپ پلاستی با لیزر چگونه انجام می شود؟

عمل تیپ پلاستی با لیزر با استفاده از پرتوهای لیزر برای تغییر شکل بینی بدون استفاده از جراحی استفاده می شود که شامل موارد زیر می باشد:

  • ابتدا  نیاز است که برای انجام تیپ پلاستی با لیزر با پزشک خود مشورت کنید. چرا که پزشک پس از مشاوره، اهداف و نیازهای شما را برای عمل بینی بررسی می کند.
  • سپس پزشک از پرتوهای لیزر برای تغییر شکل بینی بدون نیاز به جراحی و بریدگی استفاده می کند.

 

انواع تیپ پلاستی برای بینی های مختلف

  • تیپ پلاستی بینی گوشتی
  • تیپ پلاستی بینی استخوانی
  • تیپ پلاستی بینی قوزدار

 

تیپ پلاستی نیمه فانتزی چیست؟

در رابطه با چگونگی عمل تیپ پلاستی که به صورت نیمه فانتزی انجام می شود بد نیست بدانید که پزشک می تواند قوس بینی را کمتر از مدل فانتزی کند. این روش امروزه یه یکی از پرطرفدارترین عمل ها در بین خانم ها تبدیل شده است. در کل می توان گفت که در روش تیپ پلاستی بینی این عمل مناسب ترین گزینه برای کسانی که تمایل به داشتن بینی طبیعی و فانتزی ندارند می باشد. چرا که شما در صورت خود تغییراتی را احساس می کنید که علاوه بر اصلاح ظاهر بینی و حفظ ظاهر طبیعی آن نوک بینی شما  از حد ممکن بالاتر می آید.

 

چسب زدن بعد از تیپ پلاستی

نیاز است که بعد از انجام عمل تیپ پلاستی بینی از چسب استفاده کنید تا بینی شکل درست خود را پیدا کند. می توان چنین گفت که این چسب ها معمولا به عنوان یک پشتیبان موقت برای بینی مورد استفاده قرار می گیرد تا بدین وسیله از تغییر شکل و حرکت ناخواسته بینی جلوگیری نماید. پس در نتیجه می بایست چسب زدن بعد از تیپ پلاستی را فراموش نکنید.

 

تیپ پلاستی ترمیمی

این عمل بیشتر برای اصلاح و بهبود شکل و ظاهر بینی استفاده می شود. می توان چنین نتیجه گیری نمود که هدف اصلی تیپ پلاستی بینی ترمیمی این است که شکل و ظاهر بینی افراد را ترمیم و بهبود بخشد. در روش تیپ پلاستی ترمیمی ممکن است شما نیاز به ترمیم بافت های نرم یا استفاده از تکنیک های خاصی برای بازسازی بینی داشته باشید.

 

چگونگی عمل تیپ پلاستی

حتما این سوال هم برای شما پیش آمده است که اصلا عمل تیپ پلاستی چگونه انجام می شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که عمل نوک بینی یک نوع عمل تیپ پلاستی پیشرفته است که در هنگام انجام این عمل، جراح شکل نوک بینی شما را تغییر می دهد. این جراحی معمولا بر تغییر شکل و کاهش اندازه نوک بینی شکل می گیرد. در عمل تیپ پلاستی، ابتدا پزشک متخصص بینی شما را مورد بررسی دقیق قرار داده و برای برآوردن نیازها و تمایلات شما به بررسی دقیق شکل و اندازه بینی می‌پردازد. سپس عمل تیپ پلاستی را طبق فرآیند زیر انجام می دهد:

  • ابتدا پزشک برش‌ های لازم را در داخل بینی یا در نقاط دیگر برای دسترسی به ساختارهای داخلی بینی انجام می دهد.
  • در این مرحله، پزشک شکل بینی شما را به شکل دلخواهتان تغییر داده و  اندازه آن را کوچکتر یا بزرگتر می‌کند و همچنین سایر تغییرات مورد نظر را بر روی شما اعمال می‌کند.
  • پس از انجام عمل، پزشک برش‌ها را بسته و بسته بندی لازم را برای بهبود سریعتر و بهتر پس از انجام عمل جراحی انجام می‌دهد.
  • بعد از اتمام جراحی، شما به واحد بازیابی منتقل می‌شوید تا از پس عمل جراحی خود بهترین نتیجه را کسب کنید. همچنین پزشک پس از عمل تیپ پلاستی نکات لازم برای مراقبت و نگهداری بینی پس از جراحی، را به شما توضیح می‌دهد. در نتیجه این عمل برای بینی های عمل شده مناسب ترین گزینه پیش رو می باشد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

پیام بگذارید