رد کردن پیوندها
جراحی گوش ارزان

جراحی گوش ارزان

جراحی گوش ارزان، یا همان جراحی پلاستیک گوش یا اتوپلاستی، یک روش برای بهبود شکل و ظاهر گوش است. این جراحی برای کسانی که گوش های آنها به صورت طبیعی شکل نگرفته‌اند و یا به دلیل صدمات، بیماری‌ها، یا جراحی‌های قبلی شکل گوش‌هایشان تغییر کرده است، انجام می‌شود. هدف از این جراحی، اصلاح شکل گوش به گونه‌ای است که باقی‌مانده چهره به نسبت طبیعی به نظر بیاید و احتمالاً باعث بهبود روحیه فرد شود.

از جمله عواملی که باعث انجام این جراحی می‌شود، می‌توان به طول بلند یا کوتاه بودن لاله گوش، فرم غیرطبیعی گوش، برجستگی زیاد گوش، گوش بزرگ یا کوچک و… اشاره کرد.

جراحی گوش به صورت جراحی ترمیمی انجام می‌شود و عموماً تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شود. در این جراحی، پزشک یک برش کوچک در عقب گوش ایجاد می‌کند و سپس با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، ساختار داخلی گوش را به شکلی اصلاح می‌کند که گوش به شکل طبیعی خود بازگردد.

عملیات جراحی گوش بی‌خطر نیست و به دلیل احتمال وقوع عوارض، باید توسط پزشک مجرب و متخصص انجام شود. عوارض شایع شامل خونریزی، عفونت، ندوشنی و تغییرات حسی مانند تخدر در گوش می‌شوند. برای کاهش خطر وقوع این عوارض، باید پس از جراحی شکیبایی داشته باشید و به دستورات پزشک پیروی کنید. بعضی از دستوراتی که پس از جراحی به شما داده می‌شوند، شامل استفاده از مسکن‌ها، خنثی کردن حرکات گوش، استفاده از باند و محافظ گوش و… می‌شوند.

بعد از جراحی، به شما توصیه می‌شود که چند روزی برای استراحت و بازیابی در خانه بمانید. برای کاهش خطر وقوع عفونت، باید به دستور پزشک، گوش خود را تمیز و خشک نگه دارید. همچنین باید از ورزش، شنا، و دیگر فعالیت‌هایی که به گوش شما ضربه می‌زند، خودداری کنید.

جراحی گوش ارزان
جراحی گوش

چه کسانی برای جراحی گوش ارزان مناسب هستند ؟


جراحی گوش ارزان برای افرادی که با شکل و اندازه گوش‌هایشان راضی نیستند و این مسئله برای آنها به مشکل تبدیل شده است، مناسب است. این جراحی برای تصحیح برخی نواحی ظاهری گوش انجام می‌شود، از جمله بزرگی، پهنی و فاصله بین گوش‌ها.

همچنین، این جراحی می‌تواند برای تصحیح برخی نواحی عملکردی گوش نیز مفید باشد، از جمله کاهش عوارضی مانند بلرزش‌های خفیف یا کم شنوایی در برخی افراد.

مهمترین نکته این است که باید به یک پزشک مجرب و متخصص مراجعه کرد و با او در مورد نیازها و انتظارات خود صحبت کرد. پزشک می‌تواند شما را بررسی کند و به شما بگوید که آیا جراحی گوش ارزان برای شما مناسب است یا خیر. همچنین، پزشک می‌تواند در مورد ریسک‌ها و عوارض جراحی با شما صحبت کند و شما را بهتر در مورد تصمیم گیری کمک کند.

فرآیند جراحی گوش

جراحی گوش ارزان ، به صورت جراحی پلاستیکی انجام می‌شود و معمولاً بی‌هیچ گونه برش بر روی گوش انجام می‌شود. در این روش، پوست و بافت مربوط به گوش به هم متصل شده و شکل گوش به شکل دلخواه اصلاح می‌شود. برخی موارد نیاز است که برش کوچکی در قسمت پشت گوش انجام شود تا به بخش داخلی گوش دسترسی داشته باشیم.

فرآیند جراحی شامل مراحل زیر است:

  1. بیهوشی: ابتدا، بیهوشی موضعی یا کلی اعمال می‌شود تا شخص به درد کمتری دچار شود.
  2. برش: در مرحله بعد، پزشک برش کوچکی در قسمت پشت گوش یا بین گوش و سر ایجاد می‌کند.
  3. دسترسی به بافت: پس از برش، پزشک به بافت داخلی گوش دسترسی پیدا می‌کند و بافت‌های مربوط به شکل و اندازه گوش را به هم وصل می‌کند.
  4. خاتمه: در انتها، برش به طور کامل بسته می‌شود و سپس پانسمان و باند برای پوشش گوش استفاده می‌شود تا جایگاه برش به خوبی درمان شود.

پس از جراحی، به شما توصیه می‌شود که چند روزی برای بازیابی و استراحت در خانه بمانید و به دستورات پزشک پیروی کنید. همچنین، باید به گوش خود توجه خاصی داشته باشید و از هرگونه فعالیتی که به گوش شما ضربه می‌زند، خودداری کنید.

جراحی گوش ارزان
جراحی گوش

مراقبت های بعد از جراحی گوش

  1. استراحت و خواب کافی: برای بهبودی سریع بعد از جراحی گوش، بهتر است استراحت کافی داشته باشید و حتماً نیاز به خواب بیشتری دارید. همچنین، از خوابیدن بر روی گوش جراحی شده خودداری کنید.
  2. استفاده از داروهای تجویز شده: پزشک شما ممکن است برای کاهش درد و التهاب پس از جراحی، داروی مناسبی تجویز کند. این داروها باید به دقت و بر اساس دستور پزشک مصرف شوند.
  3. استفاده از بانداژ: پزشک ممکن است برای کاهش التهاب و پیشگیری از خونریزی، بانداژ روی گوش جراحی شده قرار دهد. این بانداژ را باید به مدت زمان مشخص شده توسط پزشک حفظ کنید و هرگز آن را خودتان تعویض نکنید.
  4. اجتناب از فعالیت های ورزشی و سنگین: پس از جراحی گوش، بهتر است تا چند روز از فعالیت های ورزشی و سنگین خودداری کنید.
  5. پاکسازی محل جراحی: بهتر است هر روز با دقت محل جراحی را پاک کنید تا پیشگیری از عفونت شود. اما به هیچ عنوان از شستن و شوی گوش و استفاده از آب در این محل خودداری کنید.
  6. پیگیری ویزیت های پزشکی: پس از جراحی، پزشک شما ممکن است ویزیت های مکرری برای بررسی وضعیت گوش شما

هزینه جراحی گوش

برخی از عوامل موثر در هزینه جراحی گوش عبارتند از:

  1. نوع جراحی: نوع جراحی گوش می‌تواند به عنوان یکی از عوامل مهم در تعیین هزینه باشد. برای مثال، جراحی برای برطرف کردن سوراخ گوش می‌تواند هزینه کمتری داشته باشد نسبت به جراحی برای رفع مشکلات زیبایی مانند بزرگی گوش یا نوک گوش.
  2. مکان و شهرستان: هزینه جراحی گوش در شهرهای بزرگ و مراکز درمانی معروف ممکن است بیشتر از مناطق دیگر باشد. هزینه های ناشی از ویزیت ها و پیگیری های بعد از عمل نیز در هزینه کل جراحی گوش تاثیرگذار است.
  3. تجهیزات پزشکی و تخصص پزشک: استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته‌تر و تجربه بیشتر پزشک می‌توانند هزینه جراحی گوش را افزایش دهند.
  4. زمان اقامت در بیمارستان: زمانی که بیمار در بیمارستان بسر می‌برد، نیاز به پرداخت هزینه های مربوط به نظارت پزشکی، پرستاری، اقامت و غذا دارد. این هزینه ها نیز می‌توانند به هزینه جراحی گوش افزوده شوند.
  5. بیمه: در بعضی موارد، هزینه جراحی گوش ممکن است تا حدودی توسط بیمه پوشش داده شود. در این صورت، هزینه پرداختی بیشتر بستگی به شرایط بیمه شما دارد.

برای اطلاع از هزینه جراحی گوش دکتر سرمست میتوانید از طریق تماس با ما اقدام نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

پیام بگذارید